Щоденні рутини в житті дитини!

     Хочемо ми чи не хочемо, але нам потрібні щоденні рутини – інакше наше життя перетвориться на хаос. І ми – дорослі – це чудово розуміємо. З точки зору дитячих психологів, малюки почувають себе краще, коли мають щоденні рутини – регулярні, постійні, зрозумілі та передбачувані. Це дає їм відчуття комфорту, впевненості та здатності контролювати те, що відбувається навколо.

    Режим дня — чіткий розпорядок життя дитини протягом доби, що передбачає чергування неспання та сну, а також раціональну організацію різних видів діяльності.

 Правильно організований режим дня — необхідна умова нормального розвитку дитини, зміцнення її здоров’я, підтримання високого рівня фізичної й розумової активності.

Порушення розпорядку може призвести

до таких наслідків:

1. Зниження працездатності організму.

2. Зменшення концентрації уваги.

3. Гіперактивність/гіперзбудження

4. Швидкої втомлюваності, яка може проявлятися як млявістю, так і підвищеним збудженням, нестриманістю.

5. Роздратування й вередливості дитини.

6. Зниження імунітету, регулярні респіраторні хвороби.

    Натомість режим дня, що відповідає віковим потребам дитини, має велике виховне значення, привчаючи її до порядку й організованості.

Основними компонентами розпорядку мають бути:

  • сон;
  • перебування на свіжому повітрі (прогулянки, рухливі ігри, заняття фізкультурою й спортом);
  • навчальна діяльність у закладі освіти та вдома;
  • відпочинок за власним вибором (вільний час);
  • заняття в установах додаткової освіти, гуртках;
  • прийом їжі; 
  • особиста гігієна.

   Ми радимо мамам і татам уникати крайнощів. Визначте важливі справи, але дайте дитині можливість робити власні маленькі вибори. Складіть разом розклад дня з усіма справами: школою, секціями, прогулянками. Обов’язково заплануйте час на спілкування, на приємні для дитини заняття. Плануйте на місяць, тиждень та день. Не забувайте про свята та дні народження рідних та друзів.

  Легкість звикання до нового розпорядку дня багато у чому за­лежить від психологічного клімату вдома, м’якості і тактовності батьків, їхніх наполегливості та вміння заохотити дитину вийти за межі звичного, виконувати щось нове.

Немає коментарів:

Дописати коментар