Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві, та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
У
школі дитина з особливими освітніми потребами спостерігає, як інші діти
спілкуються, грають, навчаються, готують робоче місце до навчання, поводяться в
їдальні, реагують на зміни.
З
часом вона зможе наслідувати ці шаблони поведінки, які потім стануть у нагоді в
дорослому житті.
Школа, з одного боку, має заспокоюючий фактор: постійним режим, розклад, правила, — стабільність! А з іншого — розвиваючий фактор — унікальні та непередбачувані соціальні ситуації. Це «тренажер», де за допомогою уважного і розуміючого дорослого дитина може зрозуміти зв’язки між подіями та ситуаціями і позбутись страхів перед невідомим.
Школа
постійно створює ситуації, у яких дитині потрібно бути сконцентрованою та
зібраною. Так, від учня з особливими освітніми потребами це вимагає додаткової
енергії та зусиль.
Коректна
підтримка та можливість регулювати рівень навантаження допоможуть дитині
відновитись. Саме у школі виникають реальні обставини, в яких дитину в режимі
реального часу можна навчити прийомам самоконтролю та саморегуляції.
Переваги
навчання в школі:
Для
дітей з особливими потребами:
завдяки
цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний,
мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей;
ровесники
відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами;
оволодіння
новими вміннями та навичками відбувається функціонально;
навчання
проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей;
у
дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками
й участі у громадському житті.
Для
інших дітей:
діти
вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
діти
вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які
відрізняються від них;
діти
вчаться співробітництву;
діти
вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.
Недоліки:
–
Недостатнє матеріально-технічне та кадрове забезпечення загальноосвітніх
навчальних закладів (відсутність спеціального допоміжного навчального
обладнання, спеціально розроблених навчальних методик та програм інклюзивного
навчання, недостатня чисельність спеціально підготовлених фахівців для роботи з
дітьми з інвалідність).
– Непристосованість будівель загальноосвітніх навчальних закладів (у т.ч. в
середині) для безперешкодного доступу до них учнів із різними нозологіями
захворювання.
Немає коментарів:
Дописати коментар