Поради логопеда батькам майбутніх першокласників

 1. Мовлення дитини розвивається під впливом мовлення дорослих і в значній мірі залежить від достатньої мовної практики, нормального соціального і мовного оточення, від виховання і навчання, які починаються з перших днів її життя.

2.  Розмовляйте зі своєю дитиною під час усіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, одягання-роздягання, гра, прогулянка і т.д. Говоріть про те, що ви робите, бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.

3.  Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, речення. Ваше речення мають бути на 1-2 слова довші, ніж у дитини. Якщо ваша дитина, поки ще, висловлюється тільки однослівним реченнями, то ваша фраза повинна складатися з 2 слів.

4. Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це буде стимулювати вашу дитину використовувати кілька слів для відповіді. Наприклад, питайте "Що він робить?" замість «Він грає?»

5. Дотримуйтеся вимог тимчасової паузи, щоб у дитини була можливість говорити і відповідати на питання.

6. Слухайте звуки і шуми. Запитайте «Що це?» Це може бути гавкіт собаки, шум вітру, мотор літака і т.д.

7. Якщо ваша дитина вживає всього лише кілька слів у мовленні, допомагайте їй збагачувати свою мову новими словами. Виберіть 5-6 слів (частини тіла, іграшки, продукти) і назвіть їх дитині. Дайте їй можливість повторити ці слова. Не очікуйте, що дитина скаже їх відмінно. Надихніть  дитину і продовжуйте їх заучувати. Після того, як дитина вимовить ці слова, введіть 5-6 нових слів. Продовжуйте додавати слова до тих пір, поки дитина не дізнається більшість предметів, навколишнього життя. Займайтеся кожен день.

8. Якщо дитина називає тільки одне слово, почніть вчити  її коротким фразам. Використовуйте слова, які ваша дитина знає. Додайте колір, розмір, дію. Наприклад, якщо дитина каже «м'яч», послідовно навчіть його говорити «Великий м'яч», «Тетянин м'яч», «круглий м'яч» і т.д.

 9. Більшість занять проводьте в ігровій формі. Робота з дитиною повинна активізувати мовне наслідування, формувати елементи зв'язного мовлення, розвивати пам'ять і увагу.

10. Дуже важливо вже в дошкільному віці звернути увагу на мовний розвиток дитини, а не чекати, коли він «сам заговорить».

11. Розмовляйте з дитиною ПРАВИЛЬНО, вимовляючи звуки рідної мови чітко, неперекручено. Не говоріть з дитиною так, нібито вона ще зовсім маленька, не «сюсюкайте» з нею.

12. З будь-якого питання ви завжди можете звернутися до логопеда за порадою або рекомендацією.

 

Шановні батьки! Звертайтеся за консультацією до вчителя-логопеда! Не залишейтесь осторонь проблем дитини. Співпрацюйте з корекційними педагогами центру щодо реабілітації та корекції порушень мовлення дитини.


Разом ми досягнемо успіху!



Немає коментарів:

Дописати коментар